- имат нови преживявания, проблеми, възможности, от които да се учат.
- те могат да се потопят в кратки дейности «тук и сега», като например бизнес игри, конкурентни задачи, ролеви упражнения.
- попадат в светлината на прожекторите и стават център на вниманието.
- тяхната стихия са трудните задачи, в които се хвърлят презглава.
Мислителите, от друга страна, учат най-добре от дейности, при които:
- могат да наблюдават, да разсъждават и да осмислят случващото се.
- им позволяват да помислят преди да действат, да асимилират случилото се преди да го коментират.
- имат възможност да осмислят какво се е случило, какво са научили.
- могат да достигнат до решение без да бързат, без натиск и кратки срокове.
Теоретиците учат най-добре от дейности, при които:
- имат време да проучат методично връзките и взаимовръзките между идеи, събития и ситуации.
- налице са структурирани ситуации с ясни цели.
- те имат възможност да задават въпроси и да сондират основната методология, предположения или логиката зад даден проблем.
- те се чувстват интелектуално стимулирани.
Прагматиците учат най-добре от дейности, при които:
- съществува очевидна връзка между предмета и проблема или възможността на съответната дейност.
- показват им техники за правене на нещата с очевидни практическите предимства, които понастоящем са приложими към тяхната работа.
- имат възможност да изпробват и да практикуват техники с коучинг, обратна връзка от надежден специалист.
- могат да се съсредоточават върху практически въпроси.
След като разпознаем нашия предпочитан стил на учене, ние можем да преценим неговите силни и слаби страни. Изборът на подходящи форми на обучение включва намирането на дейности, оптимизиращи плюсовете и намаляващи минусите на съответния стил на учене.
Предпочитаният стил на учене е от значение за всеки един мениджър, обучител или ментор, но и за всеки човек като личност. Съветвам ви да установите кой стил ви е най-неприсъщ и да положите усилия да го овладеете, така че да извличате полза и знания от максимално широк кръг от ситуации.
Тайната на добрата реч
Безмилостната оценка на Макеавели за бъл...