Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2012 15:49 - "ПЛОВДИВ" - Димчо Дебелянов
Автор: havefun Категория: Поезия   
Прочетен: 1769 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 09.11.2012 15:50


 

    Как бяха скръбни мойте детски дни! 
    О, колко много сълзи спотаени! 
    Тук първи път се моя взор стъмни 
    и безпощадна буря сви над мене.

     

    Тук първи път чух гласа възглас: - Престани 
    да вярваш и да дириш - забранен е 
    на любовта плодът - и в зли страни 
    мечтите ти навек ще бъдат пленни.

     

    И днес аз бродя в тоя скръбен град - 
    едничък дом на мойта скръб бездомна - 
    аз бродя за утехата нерад -

     

    и кат загубен в пустошта огромна. 
    И толкоз черни мисли ми тежат, 
    че аз не искам нищо да си спомна.

     

     

     

    Това стихотворение не е било публикувано приживе.
    Излиза за първи път след смъртта на Дебелянов
    в първата му книга "Стихотворения", 1920 г.

     

     







    image



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: havefun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3523154
Постинги: 1093
Коментари: 2386
Гласове: 1832