Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2015 06:18 - ЕДИН ЗАБРАВЕН ЧИЧКО
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 3093 Коментари: 9 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

... така и не успях да разбера
защо навлязох в мъжката си есен,
а ти си малка, бяла и добра –
като в онази тъпа чалга песен,
на мен ми тръпне лявата ръка –
не съм съвсем далече от инфаркта,
но сутрин те очаквам все така
да ми се мернеш някъде из парка,
да видя пак прекрасните коси,
полегнали над светлия ти шушлек,
ако сега напиша ти станси,
напролет вятърът ще ти го шушне,
прекрасен! – моят август се изви,
и птиците ми литнаха далече,
сега, дори да викна: – Се ла ви! –
и ще стъписам лудите в Наречен,
ела? – защото в тоя зимен парк
без тебе ми е безразлично всичко...

Дори това – да пукна от инфаркт
на пейката – един забравен чичко.




Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pvdaskalov - * ! *
30.12.2015 11:30
Безспорен шедьовър, който дори случайността оценява. Пуснал си творбата в ефир в 6:18, а 0.618 представлява Мажора на Златното сечение. Минорът (0.382) е това, което остава до Единицата.
Срам не срам, но не зная какво означава "станси". Колкото до ударението, лесно се усеща, че е накрая.
А представяш ли си, Валери, тази "малка, бяла и добра" да те покани заедно да посрешнете Нова година?! Дори въображаемо е прекрасно!
П и е р
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - Безспорен шедьовър, който дори ...
30.12.2015 11:58
pvdaskalov написа:
Безспорен шедьовър, който дори случайността оценява. Пуснал си творбата в ефир в 6:18, а 0.618 представлява Мажора на Златното сечение. Минорът (0.382) е това, което остава до Единицата.
Срам не срам, но не зная какво означава "станси". Колкото до ударението, лесно се усеща, че е накрая.
А представяш ли си, Валери, тази "малка, бяла и добра" да те покани заедно да посрешнете Нова година?! Дори въображаемо е прекрасно!
П и е р

Добре, че не знаеш какво е "станси", Пиер, иначе ще ти пламне главата да ги пишеш едно след друго - и край! :-)))))))))))))))
Весело посрещане на Новата 2016-а, приятелю, поздрав от морето!
Чу
цитирай
3. pvdaskalov - * ! *
30.12.2015 12:43
И защо отказа да обясниш? Щеше да ми спестиш половин ден...
Добре че поназнайвам езици! Виж какво намерих:

"Стансы
Ста́нсы (фр. stance от итал. Stanza — помещение, комната, остановка[1]) — стихотворная жанровая форма, генетически восходящая к провансальской лирической песенной поэзии Средневековья. Стансы характеризуются относительной формальной и смысловой независимостью строф друг от друга. Стансы — классическая форма эпической поэзии (Ариосто, Тассо, Камоэнс), отточенность этому жанру придал Байрон («Дон-Жуан», «Чайльд-Гарольд»). В русской поэзии стансами написаны «Аул Бастунджи» Лермонтова, «Домик в Коломне» Пушкина. Кроме того, в русской поэзии имеется множество как правило небольших по объему элегически-медитативных стихотворений, озаглавленных «Стансы».

Жанровые признаки
Главным признаком стансов является высокая степень независимости строф, которая проявляется в отсутствии смысловых переносов из одной строфы в другую, в обязательности самостоятельных рифм, не повторяющихся в других строфах[2]. В идеале каждая строфа в стансах заключает в себе одну ясно выраженную идею, после чтения каждой строфы предполагается некоторая пауза. Количество стихов в каждой строфе может варьировать от четырех до двенадцати, но в русской стихотворной традиции за стансами закрепилась форма четверостиший, написанных четырехстопным ямбом с перекрестными (преимущественно) рифмами при обязательной строфической замкнутости.

А аз следвам от начало до край сюжетната нишка. Виж, в прозата допускам серия случки. Нанизвам ги като герданче... Не съм литератор и не зная дали самоанализът ми не е грешен.
Аз се чудех защо ти е толкова завладяваща поезията, а то често се дължало на този чудесен похват!
С най-добри пожелания!
П и е р
цитирай
4. deleted-4udovi6teto - И защо отказа да обясниш? Щеше да ми ...
30.12.2015 14:24
pvdaskalov написа:
И защо отказа да обясниш? Щеше да ми спестиш половин ден...
Добре че поназнайвам езици! Виж какво намерих:

"Стансы
Ста́нсы (фр. stance от итал. Stanza — помещение, комната, остановка[1]) — стихотворная жанровая форма, генетически восходящая к провансальской лирической песенной поэзии Средневековья. Стансы характеризуются относительной формальной и смысловой независимостью строф друг от друга. Стансы — классическая форма эпической поэзии (Ариосто, Тассо, Камоэнс), отточенность этому жанру придал Байрон («Дон-Жуан», «Чайльд-Гарольд»). В русской поэзии стансами написаны «Аул Бастунджи» Лермонтова, «Домик в Коломне» Пушкина. Кроме того, в русской поэзии имеется множество как правило небольших по объему элегически-медитативных стихотворений, озаглавленных «Стансы».

Жанровые признаки
Главным признаком стансов является высокая степень независимости строф, которая проявляется в отсутствии смысловых переносов из одной строфы в другую, в обязательности самостоятельных рифм, не повторяющихся в других строфах[2]. В идеале каждая строфа в стансах заключает в себе одну ясно выраженную идею, после чтения каждой строфы предполагается некоторая пауза. Количество стихов в каждой строфе может варьировать от четырех до двенадцати, но в русской стихотворной традиции за стансами закрепилась форма четверостиший, написанных четырехстопным ямбом с перекрестными (преимущественно) рифмами при обязательной строфической замкнутости.

А аз следвам от начало до край сюжетната нишка. Виж, в прозата допускам серия случки. Нанизвам ги като герданче... Не съм литератор и не зная дали самоанализът ми не е грешен.
Аз се чудех защо ти е толкова завладяваща поезията, а то често се дължало на този чудесен похват!
С най-добри пожелания!
П и е р

Следвай сърцето си - и ще стигнеш, закъдето си тръгнал.
Благодаря, Пиер.
Чу
цитирай
5. nalia - ..на мен ми тръпне лявата ръка - :-)))))))))))
30.12.2015 15:09
Уникален трагикомичен меланж е стихотворевието ти, Чу!
Тръпнем целите предпразнично :-)
nalia
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - Уникален трагикомичен меланж е ...
30.12.2015 15:21
nalia написа:
Уникален трагикомичен меланж е стихотворевието ти, Чу!
Тръпнем целите предпразнично :-)
nalia

И ти ли, Налия? :-))))))))
Чу
цитирай
7. nalia - Че как иначе?
30.12.2015 20:05
Наричам късметите за баницата, питата с паричката, ореховките, масленките и соленките, редувам бялото с червеното и ти казвам "Наздраве" с последната тава със захаринки :-)
Тръпката значи, че живеем, Чу
nalia
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Наричам късметите за баницата, ...
30.12.2015 20:13
nalia написа:
Наричам късметите за баницата, питата с паричката, ореховките, масленките и соленките, редувам бялото с червеното и ти казвам "Наздраве" с последната тава със захаринки :-)
Тръпката значи, че живеем, Чу
nalia

Да изпратим старата с добра дума, дано Новата бъде за всекиго добра!
Чу
цитирай
9. maistora681 - Ударението в "стансы" е на "а"
06.01.2016 11:57
Ударението в "стансы" е на "а" в руския. Не само според руско-българския речник /50 000 думи/ на Сава Чукалов. Ето и тук, където посочи pvdaskalov е на "а" :
https://ru.wikipedia/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8B
Чувал съм че във френския ударението било винаги на последната сричка. А stanza е от френски, както и se la vie, но са изписани на кирилица. Аз бих ги написал на латиница с бележка под черта. Някои считат за допустим компромис изместването на ударението, когато думата обслужва римата.
„Героите наши, като скали твърди,
желязото срещат с железни си гърди."
е популярен пример. И за метонимия, разбира се.
Не бих се съгласил, че "Понякога съм бяла и добра" както е известно стихотворението Добрата на Петя Дубарова е тъпа чалга. Ако това е имал предвид авторът. Естрада е. :) Дори и в двата аранжимента. Росица Кирилова нали няма чалга песни?
https://www.youtube/watch?v=Fy4AnKK1UvU
Между другото, Надежда Захариева си изцапа перото с чалга, като написа текста на "Аз съм волна пеперуда..." на Кати.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9353211
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930