Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2008 23:32 - Камелия Тодорова
Автор: melodyabg Категория: Музика   
Прочетен: 8332 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 23.06.2010 23:45


image


www.camelliatodorova.com/index.php

image


От малка се занимава професионално с музика, през 1977 г. завършва Естрадния отдел при Музикалната академия в София. Веднага след дебюта си като джаз певица на Втория джаз фествал в зала Универсиада (1978 г.), Камелия Тодорова започва да бъде считана за най-добрата българска джаз певица.

През 1979 година Камелия Тодорова се явява на конкурса за млади джаз певци в Люблин (Полша) и печели II награда, както и специалната награда на името на Дюк Елингтън. Същата година участва на фестивалите в Индия "Джаз ятра", където се представя с ритмичната секция на Стен Гец и "Джаз джембъри" във Варшава.

В началото на 80-те Камелия Тодорова включва в репертоара си и поп-музика, от тогава са големите й хитове Стая на релси, Прошепнати мечти (Такситата), Не ме гледай така момче.

Печели Голямата награда на "Златният Орфей" за изпълнители (1980г.), Голямата награда на "Шлагерфестивал" (Дрезден, 1982г.), поканена е на концерти в Малта и в шоу-програми на Фридрихщадпалас (Берлин).

Успоредно с музикалната си кариера, Камелия Тодорова успешно развива и артистичната си кариера - Прилив на нежност, Бон шанс, инспекторе и Търновската царица. Напускането й на страната не позволява филмът да бъде излъчен през 80-те години.

През 1983 г. Камелия Тодорова емигрира в Западна Германия, където променя музикалния си стил и под знака на "Върджин" (Германия) издава два успешни сингъла - Bursting at the Seams/85 и Chain of Fools/86, които намират място в Топ 80" и "Топ 40". Продуцент на първия е Roger Taylor (Queen), а Phil Colins я представя като перспективна звезда в радиопредаване на Би Би Си.

През 1990 г. Камелия Тодорова се завръща в България и издава албумa 2 Souls in 1. Продължава с джаз и поп музиката, kato издава компактдиска Настроение/94, (Маркос мюзик), който включва най-популярните й хитове.

През 1998 и 1999 г. участва в концертите посветени на 100 годишнината от рождението на Джордж Гершуин и Дюк Елингтън. Камелия Тодорова е редовен гост на софийския джаз фестивал "Мюзик джем" и джаз фестивала в Банско.

В началото на 2000 г. реализира с театрална трупа 4xС и продуцентска къща Едита спектакъла Сбъднат грях в театър София, където като певици дебютират дъщерите й, близначките Мириам и Рахел.

След албумите Live January 26th (1995г.), Привличане (1996г.), Докосване, Перли и Удоволствие, тя работи над нов проект, озаглавен Have a Good Time.

http://www.mad.tv/bg/?action=artistbio&id=60

image

Уикипедия

http://avtora.com/artists/biografii/kameliya_todorowa

http://music.pop.bg/biography156.html

http://music.pop.bg/item18485.html


image

Дискография

  • “2 Souls in 1” (1992г.),
  • “Настроение” (1994г.),
  • “Live January 26th” (1995г.),
  • “Привличане” (1996г.),
  • “Докосване” (1998г.),
  • “Perls” (2001г.)
  • “Pleasure” (2003г.)
  • “Feels like...” (2006г.)




  • image

    Прошепнати мечти
    http://www.vbox7.com/play:29a214ad

    Летят последните таксита
    изтръпнали от нощния хлад
    и само вятърът ни пита 
    как заредихме с обич този град.
    Но от целувки няма време
    да отговорим и затуй мълчим,
    а вятърът от нас ще вземе
    за свойта песен дъх неповторим.
    И няма да пропусне влюбен
    да му прошепне нашите мечти,
    които може да изгубим,
    но аз без тебе и без мене ти.
    Учудени ще чуем скоро
    това,което крием в този час.
    Щастливи,непознати хора
    неповторимо ще повтарят нас.

    Летят последните таксита
    изтръпнали от нощния хлад
    и само вятърът ни пита
    как заредихме с обич този град.
    И няма да пропусне влюбен
    да му прошепне нашите мечти,
    които може да изгубим,
    но аз без тебе и без мене ти.
    Учудени ще чуем скоро
    това,което крием в този час.
    Щастливи,непознати хора
    неповторимо ще повтарят нас.

    Не ме гледай така момче
    http://www.vbox7.com/play:57148b88

    Не ме гледай така, момче,
    не ме гледай така,
    че зная какво е във твойта душа
    и твоите мисли разчитам.
    Познавам я тази обида,
    в която изгаряш сега.
    Не ме гледай така, момче,
    не ме гледай така,
    че тази обида ти пречи,
    лицето ми виждаш ли ти -
    не само, не само от смях са
    следите под мойте очи.

    Не всяка усмивка е нежност,
    не всеки наш поглед е зов,
    когато те търсим, те виждаме,
    дори да те няма, любов.
    Не всяка усмивка е нежност,
    не всеки наш поглед е зов,
    когато те търсим, те виждаме,
    дори да те няма, любов.

    Не ме гледай така, момче,
    не ме гледай така,
    понякога собствена дума
    по-лошо от чужда боли
    и нека те помня обиден,
    наместо щастлив от лъжи.

    Не всяка усмивка е нежност,
    не всеки наш поглед е зов,
    когато те търсим, те виждаме,
    дори да те няма, любов.
    Не всяка усмивка е нежност,
    не всеки наш поглед е зов,
    когато те търсим, те виждаме,
    когато те търсим, те виждаме,
    когато те търсим, те виждаме,
    дори да те няма, любов,
    любов, любов.

    Чакам те сутрин рано
    http://www.vbox7.com/play:324594df

    Чакам те сутрин рано
    пак да чуя твоя глас
    светва тогава слънчев час.
    Чакам те вечер късно
    пак да чуя твоя глас
    светва тогава звезден час.
    Аз ще ти дам ръка,
    с мен остани сега,
    и да е влюбен този свят -
    както в теб тъй и в мен
    Чакаш ме сутрин рано
    пак да чуеш моя глас
    светва тогава нашия час.
    Чакаш ме вечер късно
    пак да чуеш моя глас,
    светва тогава звезден час.
    Пак ми подай ръка,
    с мен остани сега,
    и да е влюбен този свят -
    както в теб, тъй и в мен.

    Откритие
    http://www.vbox7.com/play:84fb968a

    По истински от всякога те срещам
    Безкрайно вярвам че това си ти
    Познах те по ръката ти гореща
    И нищо няма да ни раздели.

    Познах гласа ти, само той ме гали
    И обещава радост всеки ден
    Пробужда бързо нежните сигнали
    Заспали някъде дълбоко в мен.

    Нима възможно е такова щастие
    Дочувам песни и камбанен звън
    По-тихо, да не би магьосник властен
    Да сложи край на този хубах сън.

    Не няма вече никога да има
    Дори за миг съмнение в нас
    Това си ти любими мой, любими
    Мечтата ми говори с твоя глас.


    Докосване
    http://www.vbox7.com/play:cb1809c4

    Самота
    http://www.vbox7.com/play:c10feb04

    Но дали

    На брега на целия ми свят
    на моя сив живот, на моята душа
    на ръба на цялата любов
    на всички чувства в мен - и грешни и добри
    теб срещнах, но дали...
    теб исках, но дали...

    Ела до мене ти,
    но на стъпка остани
    помежду ни да стои
    миг от вечност, миг от спомена
    не прекрачвай този праг
    разстояние ми дай
    не докосвай ти докрая
    вътре в мен, вътре в мен
    боли...
    Не, не прекрачвай ти...

    На брега, до края на света
    протягам аз ръка
    и ти ме прегърни
    На ръба на времето стоя
    на стъпка от деня, във който се родих -
    мен, твоята любов...
    теб, моя нов живот...

    Ела до мене ти
    тази стъпка направи
    помежду ни не стои
    миг от вечност, миг от спомена
    Ще прекрачим този праг,
    ще се слеем с вечността
    да докснеме греха,
    вътре в мен, вътре в теб, без страх.


    http://www.vbox7.com/play:4df8e2fa


    Текстове
    http://textove.com/songs.php?artist=18
www.youtube.com/user/CamelliaTodorova


Тагове:   камелия,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: melodyabg
Категория: Музика
Прочетен: 892971
Постинги: 53
Коментари: 91
Гласове: 1079
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930